Open brief Paul van de Moosdijk

Open brief van hoofdtrainer Paul van de Moosdijk aan alle leden, vrijwilligers, sponsoren, supporters van RKSVO:

Ospel,  September 2017.

Beste RKSVO liefhebber,

Het bestuur van RKSVO vroeg mij recentelijk een stukje te schrijven om op de website te plaatsen. Immers we staan weer aan de vooravond van een nieuw seizoen. Aan dit verzoek voldoe ik graag.

Juli 2017, midden in de zomerstop, op een prachtige zomeravond, zijn we als  technische staf bij elkaar gekomen om de puntjes op de spreekwoordelijke “i” te zetten. Uit dit gesprek zijn de eerste ontwerpschetsen gerold waarin we het nieuwe seizoen willen en kunnen bewegen als selectie, zowel binnen als buiten de lijnen. We hebben in onze selectie versterking gekregen van enkele talentvolle “opties”, welke we nog niet eerder in ons “assortiment” hadden.

We kunnen wel zeggen, wanneer we door de ogen van onze Hoofdsponsor kijken, dat we bezig zijn geweest om een grof ontwerp te verfijnen, en deze om te zetten in een opdracht die voor een ieder helder, duidelijk is. We bekijken telkens opnieuw welke tegel het beste op welke plek geplaatst kan worden om een heus mozaïek te creëren. Vervolgens hebben we bepaald welke materialen nodig zijn om het gewenste resultaat te behalen. Ik mag wel zeggen dat dit bij RKSVO uitzonderlijk goed geregeld is…

Inmiddels zijn we enthousiast begonnen aan deze mooie, uitdagende klus! Nadat we de conditie weer op peil hebben, zijn we bezig om zo snel mogelijk wedstrijd klaar te geraken. Natuurlijk levert dit niet meteen het gewenste resultaat op, maar ondanks de kansloze nederlaag in ons eerste oefenduel kwamen veel zaken goed aan bod. Wat gaat er goed? Wat moeten we verbeteren?

In de besprekingen na de wedstrijden worden zowel spelers als stafleden door elkaar aangesproken op hun prestaties en/of gedrag. We maken inmiddels snel stappen met een stukje bewustwording, realiteit en acceptatie naar elkaar toe.

Het gemeentebekertoernooi en de resterende oefenwedstrijden zijn in volle gang met als grote doel om op zondag 24 september 2017 volledig klaar te zijn om SJVV te ontvangen met ons sterkste team, op ons eigen vertrouwde Sportpark de Houwakker.

Beste lezer, mogen wij ook op jouw ondersteuning rekenen?

Het komende seizoen willen we laten zien dat we wel degelijk stappen hebben gemaakt in de afgelopen 2 jaar. Natuurlijk lopen we (helaas) ook dit jaar weer tegen blessures, schorsingen aan. Maar…  dit mag en kan geen excuus meer zijn. We hebben door de jonge spelers, welke echte versterkingen zijn, een sterke  selectie die steeds hechter aan het worden is.

Plezier in de voetbalsport, plezier in elkaar, moet het toverwoord blijven binnen de selectie. En niet geheel toevallig kun je plezier vergroten door overwinningen te behalen.

Onze conclusie na de eerste weken is dat we sterker zijn geworden, iets wat ook nodig is in deze zware 4e klasse.  Brabants voetbal is nu eenmaal  fysieker en sneller.  We moeten ons dus wapenen op verschillende manieren, zonder onze Ospelse afkomst te verloochenen. Op enkele kleinere blessures na is de hele selectie fit. Enkele jongens moeten wij teleurstellen, maar deze jongens gaan harder werken dan ooit om toch hun plek in RKSVO 1 te veroveren.

Wij zijn er van overtuigd dat we met jullie steun, de nieuwe tenues en de geweldige grasmat bij thuiswedstrijden een mooi seizoen tegemoet kunnen gaan.

Zoals in de bestuurskamer en in een latere fase ook in de kantine te bewonderen is:
RKSVO zit in je DNA, gedraag je ernaar en straal dat ook uit!

Met sportieve groet,

Namens de Technische Staf van de Selectie,